Co jíst v létě, abyste se cítili v pohodě a nepřibrali?

Snovou postavu už vytvarovat nestihnete, léto je skoro tady. Je tu ale možnost, jak v cestě za ní pokračovat, a to skrze vyváženou letní stravu. Je toho hodně, co si můžete dopřát a určitě budete mile překvapeni rozmanitostí a chutěmi, které jste doposud možná ani neznali. Inspirujte se a sestavte si jídelníček, který neohrozí vaši snahu mít figuru snů.

Lehkost nadevše

V parném počasí se někdy ztrácí chuť na jídlo, takže možná se i vám často stane, že když si večer konečně sednete a zchladíte se, zjistíte, že jste vlastně celý den nic pořádného nesnědli. Právě to je ale obrovská chyba a současně velké trápení pro vaše tělo, které musí pracovat na 150 %. I v létě je důležité, abyste dodrželi pravidelnost a jedli 5krát denně. Jídla by měla být rozhodně lehká, aby organismus nemusel vyvíjet příliš energie na jejich zpracování.

 

Co jíst v létě, abyste se cítili v pohodě a nepřibrali? 

 

Zkuste například nahradit maso za tofu. Jak na to a proč vám to prospěje? Čtěte zde. Zaměřte se také na ovoce a zeleninu, jezte jídla bohatá na vlákninu a dopřejte si i mléčné výrobky. Přehled zdravých potravin s detailním popisem, proč patří na zdravý jídelníček, najdete v rubrice Zdravá výživa známého magazínu Fittyn.cz.

Lahodné smoothie i jako večeře

Svačiny a třeba i večeři můžete nahradit oblíbeným smoothie nápojem. Ke svačině jsou vhodná ovocná smoothie. Dejte si jen pozor na ovoce, ve kterém je velké množství cukrů, jsou to například banány nebo hroznové víno. Ty si dopřejte hlavně tehdy, pokud vás čeká vyšší fyzická zátěž. K zasycení je vhodné zeleninové smoothie s vločkami. Nebojte se do něj přidat i ořechy.

 

>Co jíst v létě, abyste se cítili v pohodě a nepřibrali? 

Pozor na kalorie

I když budete jíst hlavně zdravé potraviny, nesmíte zapomínat počítat kalorie a nepřekračovat denní doporučený příjem. Obecně platí, že doporučený denní příjem je 2000 kilokalorií (kcal). Ovšem je třeba s tím pracovat opatrně, kalorický příjem totiž ovlivňuje mnoho různých faktorů, jako jsou věk, váha, aktuální zdravotní stav, fyzická aktivita aj. Abyste měli jasno v tom, kolik přijímat, je nejlepší si zajít k výživovému poradci.

 

Pokud budete dodržovat tato jednoduchá pravidla, léto si budete užívat s dobrým jídlem a beze strachu o postavu!  Tento článek vznikl ve spolupráci a magazínem www.fittyn.cz.

(128 hodnocení)
Článek Co jíst v létě, abyste se cítili v pohodě a nepřibrali? byl publikován 3. 2.2018 autorem Svět-vitality.cz.
Zdroj: Svět-žen.cz
Vytisknout Doporučit známému

Mohlo by Vás zajímat:


Hubnutí a diety

Nadváha je začítek obezity! Myslete proto za včas na svoji štíhlou linii.